torsdag 22 april 2010

Half Class.....

kallar dom min dotter i afrika....inte alla men många.Ni som följer mej på Facebook har förstått att jag är riktigt upprörd idag. När människor sitter och säger att dom HATAR allt som är svart...blir jag riktigt orolig. Jag har en dotter som är färgad och jag är så stolt över henne och där hon härstammar ifrån. Jag har varit där många gånger och är så glad att jag fått träffa dessa älskvärda människor som tycker som du och jag,ÄVEN fast dom är muslimer.Jag blir så ledsen och förbannad när jag träffar människor som diskuterar detta med mej....jag säger att jag har en färgad unge...men DÅ MENAR dom inte henne.Vafan är det för skillnad...Hon får växa upp med denna syn hela livet....det är ingen som kan se på henne om hon pratar svenska flytande, går på socialbidrag eller är muslim. Jag tycker ni som har så jävla mycket åsikter om muslimer borde ta och lära er mer om det. Min åsikt är alla får tycka vad dom vill....men döm inte efter hudfärg sitter min dotter här och säger nu. Tänk på vad ni förmedlar till era barn och barnbarn....

3 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med dig Marie! Smygrasism är oftast bara grupptryck som går över gränsen. Folk som dömer efter hudfärg borde verkligen få lära sig en ordentlig läxa! Jag blir så sjukt förbannad så fort jag hör skällsord om mörkhyade eller människor från iran, irak, turkiet, ja jag tror att du förstår. Det jag vill komma fram till med det här är att jag står helt och hållet på eran sida i det här.
    Ta hand om er.
    Kramar / Grannen Rosie

    SvaraRadera
  2. marie westerlundapril 22, 2010

    Kära vän. Blir arg, förbannad, upprörd men mest blir jag ledsen över denna okunskap som finns hos så många. Du ska vara stolt över din underbara dotter och det vet jag att du är. Till "packet" som inte fattar kan man bara beklaga över det fattiga liv de får med sin syn på livet. Take care /Kram

    SvaraRadera
  3. Dessa människor som har en sådan människosyn har en låg intelligensnivå och därmed så är dom dessutom lågutbildade. Det handlar som sagt om okunskap!
    Dom har tyvärr fått ärva deras lågutbildade föräldrars åsikter och människosyn dvs dom är inte smarta nog att våga ha egna åsikter!

    Kom ihåg en sak, till skillnad från det ONDA så VINNER DET GODA ALLTID, det är enkel regel, behandla andra som du vill bli behandlad själv!

    SvaraRadera