måndag 4 januari 2010

Har haft lite bloggledigt,

nu under de röda dagarna.
Julaftonen var supermysig lugn och skön.Alla barnen var så glada över sina juklkappar.
Speciellt Miranda som fick sin efterlängtade systemkamera.Det blixtrade i två dygn efteråt.Hihihi
Sedan körde jag taxi 2 nätter, det var ok.Har lite svårt för gap o skrik.Men det är bara att knipa käft.
Nyårskvällen delade jag med en del av mina kära vänner och som vanligt vaknade man det första årsdagen med skallebank.
Så nu är det slut med firandet.Går omkring och har en tomhetsskänsla i magen. Som att det fattas något.Ska försöka sätt upp några små mål som jag kan se fram emot detta året.
Har ni några tips för att komma igång, eller må bra-tips?Skriv det i min blogg om ni vill.
Såg ni dokumentären "Drottningen och jag" på tv2 igårkväll??Super bra!! Nahid Persson har även gjort filmen "prostution bakom slöjan"....Klart sevärd!
Två motståndare möts i ett omtumlande och laddat möte trettio år efter revolutionen i Iran. Det är den svensk-iranska filmaren Nahid Persson Sarvestani, som deltog i revolutionen, och den forna drottningen av Iran, Farah Diba. Mot alla odds inser de att de har mer gemensamt än någon av dem kunnat förutse. Även 06/01 i SVT2 och 09/01
Nahid o Farah (starka kvinnor)


Blir man stark av att vara ensam, eller blir man ensam av att vara stark????

TJOFLÖJT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar