onsdag 4 november 2009

SÖMN.........


är så viktigt, har verkligen problem med det.Varför kan jag inte sova på kvällen,när jag kan slumra in på morgonkvisten?Kanske ska prova att vara vaken en vecka...då lär jag ju somna ialla fall.Men jag läste någonstans att råttor som helt hindras från att sova dör inom ett par veckor.Vem vill sluta sitt liv som en råtta???
Det blir en ond cirkel, nästan ångestladdat.Oron att inte kunna somna blir en grej som jag inte kommer ur.Önskar jag hade en lika bra läkare som Michael Jackson....han fick ju NARKOS varje kväll, då sover man garanterat.Synd att han fick lite för mycket. Skämt åsido...har ni några bra tips så kom gärna med dom!!Kramizar

2 kommentarer:

  1. måste kommentera detta...har haft dessa proplem sedan jag var barn, men i vissa perioder i livet är de bättre, andra sämre.
    Människor som kan sova normalt förstår nog inte hur de är när man vid halvfem tiden på morgonen vrider o vänder sig o tittar på klockan för att bara bli ännu mer stressad av att helvetet ringer snart OCM MAN HAR JU FÖR FAAN INTE SOMNAT ÄNNU!!! Testat många olika metoder...sömntabletter blir jag bara bakis av.
    Men kan nog hålla mig vaken även om jag tar dom. Fick erbjudande av att vara med i en megaundersökning i Sverige om sömnproblem....men jag tackade nej...hade för mycket...!!!Men vad jag lärt mig är att jag måste ta det sk sömntåget när de går. Väntar jag tills de har paserat, vilket jag nästan jämt gör pga. stress o måste göragrejor, är de försent och då kan jag lika gärna vara vaken.
    Alltså, att känna igen känslorna av trötthet när "sömntåget" kommer och hoppa på tåget o lägga sig! ..innan de e försent.. Inte missa sömntåget o låta det pasera och stå kvar på perrongen.
    puss Majsan

    SvaraRadera
  2. Intressant Majsan!!Kram

    SvaraRadera