onsdag 18 november 2009

Taxi var god dröj.....

Hej hopp!! Sorry att jag inte skrivit på ett tag, har haft lite data-avvänjning...rehab!Har jobbat i helgen, och jag måste säga att det är RIKTIGT kul att köra taxi igen.Jag har haft flyt med körningar och varit både till norr och söder i det vackra länet Dalarna.
Som chaufför får man en hel del erbjudanden....bra och mindre bra. Tänker inte gå in på vad, ni får använda er fantasi.
Ett fenomen jag har tänkt på under åren som taxichaufför är att taxibilen är en frizon, folk pratar om precis vad som helst.De mest bisarra saker kan hända.Det är ungefär som att man som chaufför inte existerar.
Visst gör alkohol en hel del, men även de mest otroliga kan hända fast det är nyktert.Man får ta del av många livsöden både sorgliga och roliga. Om man älskar att träffa människor ska man absolut arbeta som taxichaufför.Nu är det ju så att vi har tystnadsplikt så folk ska inte känna sig oroliga att åka taxi.

Nä nu ska jag joddla vidare, ha en bra dag!!

5 kommentarer:

  1. Låter som det passar dej som handen i handsken...

    SvaraRadera
  2. Hmmm saknar den biten som taxichaufför faktiskt. Men det e mycket med taxi man inte saknar oxå. Bra skrivet iaf. Kram på dig. :-)

    SvaraRadera
  3. Folk är bra mycket knäppare än man tror. Och det har vi fått vår beskärda del av.

    SvaraRadera
  4. Att du inte tänkt på att skriva tidigare.....den här bloggen blir nog populär ska du se...KRAM
    från mamma

    SvaraRadera
  5. Undrar hur många ggr man har lättat sitt hjärta i en taxi, hahaha!...tur ni har tystnadsplikt...;)!

    SvaraRadera